nasr

non

nasr

non

انتخاب تالار عروسی - یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های عروسی !!!

انتخاب تالار عروسی - یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های برنامه ریزی جشن عروسی انتخاب تالار یا باغ تالار محل برگزاری مراسم است. حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری عروسی خود باید نسبت به انتخاب تالار عروسی خود اقدام کنید. برای انتخاب باغ تالار  یا تالار عروسی ، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید و معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشد. در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را ذکر می کنیم.




موقعیت و دسترسی شهری
تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. شاید مهمترین موضوع در انتخاب باغ تالار همین باشد. چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد. از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.


ظرفیت سالن پذیرایی عروسی
وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟


سقف سالن پذیرایی
سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد . سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد. سقف تالار از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب تالار محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.


پارکینگ اتومبیل ها
پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.


روکش صندلی ها و رومیزی ها
در هنگام انتخاب باغ تالار یا تالار عروسی ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید. در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.


انتخاب تالار عروسی رویایی را از کجا شروع کنیم ؟

برای اینکه تالار عروسی مناسب مراسم خود را انتخاب کنید بهتر است ابتدا تاریخ روزی که مراسم عروسی تان است را یادداشت کنید. سپس با تالارهایی که انتخاب کرده اید تماس بگیرید و از آنها در مورد اینکه تالار در تاریخ مورد نظر رزرو شده است سوال کنید. سپس یک قرار ملاقات با مدیریت تالار پذیرایی بگذارید که هم از تالار دیدن کنید و هم اینکه با مدیریت تالار در مورد امکانات تالار پذیرایی صحبت کنید.


آیا شما یک مراسم عروسی رسمی و کامل می خواهید ؟

اگر شما به دنبال این هستید که مراسم عروسی تان طوری برگزار شود که در ابتدای جشن شما مراسم عقد هم داشته باشید پس باید به دنبال تالار عروسی مجلل باشید که یا اتاق عقد مجزا داشته باشد که گنجایش تمام مهمان های مورد نظر شما را داشته باشد و یا اینکه اگر سفره عقد در خود سالن پهن می شود این را در نظر داشته باشید که تمامی مهمانان بتوانند در کنار سفره عقد بایستند.


شما چقدر در انتخاب تالار پذیرایی موفق هستید ؟

بسیاری از زوج ها یک تصویر از تالار عروسی مجلل در ذهنشان است و همه آنها تالارها را بصورت زیبا، بزرگ و باشکوه تصور می کنند. در اینصورت اگر شما تالار مناسب را پیدا کرده باشید که دیگر مشکلی از نظر دکوراسیون داخلی و دیگر امکانات ندارید اما اگر شما دکوراسیون مورد نظرتان را پیدا نکردید می توانید یک سالن و یا باغ خالی را اجاره کرده و با یک خدمات تشریفات عروسی قرارداد ببندید و آنگونه که دلخواهتان است سالن را طراحی کنید. چیدمان و دیزاین سالن عروسی یا باغ عروسی مطابق با سلیقه شما انجام می شود و دیگر نگرانی برای دیزاین مکان مربوطه نخواهید داشت.

پذیرایی تالارها به چه صورتی است ؟

بیشتر هتل ها و تالارهای پذیرایی به یک سبک از مهمانان پذیرایی می کنند. در ابتدای ورود مهمانان چای یا نوشیدنی برای آنها سرو می شود. پس از آن میوه و شیرینی و در پایان جشن عروسی اگر انتخاب شما دیس پرس باشد شما را روی همان میزها سرو می کنند. و اگر سلف سرویس باشد شام روی میزهای مشخص شده تدارک می بینند و مهمانان برای صرف غذا باید به سر میزها بروند. در پذیرایی های سلف سرویس اغلب سالن ها دو نوبت شام را روی میزها می آورند و به اصطلاح خودشان میز را شارژ می کنند.

نکته دیگری که می بایست برای انتخاب تالار عروسی مجلل و رویایی خود مدنظر داشته باشید تعداد مهمانان شما است . در صورتی که مهمانان شما زیاد هستند از تالارهایی که سقف بلند دارند و فضای بیشتری برای مهمانی دارند استفاده کنید و در صورتی مهمان شما زیاد نیستند می توانید از سالن های کوچک تر استفاده کنید تا مهمانان شما در کنار یکدیگر باشند و محیط دوستانه تری فراهم شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.